airlie beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Anne Oltvoort - WaarBenJij.nu airlie beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Anne Oltvoort - WaarBenJij.nu

airlie beach

Door: anneoltvoort

Blijf op de hoogte en volg Anne

09 Augustus 2014 | Australië, Airlie Beach

We zijn na mackay naar airlie beach gegaan. Vanaf daar kun je allemaal verschillende tours maken naar de whitsundays! De eerste dag zijn we gaan hardlopen, hebben we boodschappen gedaan en zijn we s avonds heerlijk bij een Italiaan uit eten geweest. Wij zijn met het bedrijf 'ocean rafting' op een ééndaagse tour geweest. S ochtends werden we opgehaald bij de camping, het regende en de lucht was overal grijs.. de man die ons ophaalde zei dat we de tour konden verzetten naar een andere dag als we dat wilden, dat gaf ons niet echt een bemoedigend gevoel, maar na lang twijfelen zijn we toch gewoon gegaan, omdat de licht boven de zee een beetje aan het opklaren was een omdat de voorspellingen voor morgen niet veel beter waren.. We gingen eest naar één van de eilanden van de whitsundays, het grootste eiland. Daar hebben we een korte wandeling gemaakt naar een prachtig uitkijkpunt, gelukkig scheen op dat moment net de zon wat alles natuurlijk nog mooier maakte! Het was zo gaaf, we hadden beide nog nooit zo'n super blauwe zee gezien en ook nog nooit zo'n wit strand, echt heel mooi uitzicht! Daarna zijn we doorgegaan naar een andere plek, voor een ander eiland gingen we snorkelen in the great barrier reef! Ook super vet! In het begin best spannend (ik had nog nooit gesnorkeld), want het koraal was echt super groot en ik (Nick volgens mij ook wel een beetje) vond het er best angstaanjagend uitzien, net of er allemaal levende hersenen op je af komen! En dan ook nog eens hele grote hersenen!!! We waren ook de hele tijd bang dat we het koraal zouden aanraken en daarmee zouden beschadigen. Na een tijdje wende het gevoel en hebben we onze ogen helemaal uitgekeken, super mooi, bijzonder en gaaf. Er zwommen ook allemaal leuke gekleurde vissen, ook gaaf om te zien. Het was wel een beetje koud, maar daar mochten we van onszelf niet aan denken! Daarna gingen we met de boot naar een strand waar we gingen lunchen, iedereen zat te rillen van de kou, het was inmiddels gaan regenen en het waaide ook best hard en iedereen was natuurlijk nat van het zwemmen dus dat was even bikkelen. Maar Nick en ik zijn lekker kinderachtig in de zee gaan spelen enzo en op een gegeven moment klaarde het nog een beetje op, dat samen zorgde ervoor dat we weer opwarmden:-)
Daarna zijn we weer terug gegaan, we deden alles op een raft, dat ding ging hard joh, hoe misselijker ik werd, hoe leuker Nick het vond haha! Gelukkig zakte die misselijkheid snel af. Was echt een hele leuke tour ondanks het weer! Nou toededokie en tot de volgende keer, hoop dat alles in nl ook goed gaat!

• 11 Augustus 2014 - 21:41

Pa En Ma:

Wij kijken uit naar de foto', of had de mobiel weer watervrees? Klinkt hartstikke leuk allemaal! Wij moeten het hier nog maar even volhouden.alles loopt hier gewoon door.Ook af en toe regen trouwens.
    Nou, geen gekke dingen doen en lekker genieten!
    Groet'n,
    Ma en Pa.

• 12 Augustus 2014 - 16:47

Ronald Van Smeenk:

hier in dochtern is ok alles goed ut reengt en ut waait vanmiddag met oe va noar ut bos ewes kortom mooien middag in het bos gehad en niks edoane de groeten van ons allemaal en veel plezier over there