Gezelligheid! - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Anne Oltvoort - WaarBenJij.nu Gezelligheid! - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Anne Oltvoort - WaarBenJij.nu

Gezelligheid!

Door: anneoltvoort

Blijf op de hoogte en volg Anne

19 Juli 2011 | Canada, Ottawa

Hallo!
De afgelopen dagen waren erg leuke dagen! De vaste bevolking in de vallei bestaat uit 6/7 mensen en momenteel zijn we met zn dertienen! Allemaal wooffers/ex-wooffers en familie die hier zijn, en dat was een goede reden voor veel gezelligheid! We hebben in de tijd dat ik hier ben, nu al een stuk of 5 keer 's avonds met zn allen gegeten en daarna met zn allen gewoon in de kamer zitten en het gezellig hebben. 1 avond was zo ontzettend leuk, dat was de eerste avond dat we met zn dertienen waren, daarom hadden we pizzanight georganiseerd, iedereen nam zelfgebakken pizza mee en die hebben we samen opgegeten. Tijdens en na het eten bleek dat er veel muzikanten aan tafel zaten, dus na het eten hebben we een paar uur lang met elkaar muziek zitten maken! Een jongen uit zweden kon goed gitaar en piano spelen, een bewoner van de vallei speelde acoustische basgitaar, jongen uit Nieuw Zeeland drumde op de djembe, een stel uit Zwitserland speelde traditionele volksmuziek op hun accordeons, ik speelde voor deze gelegenheid blokfluit, wat heeeeel lang geleden was, maar het ging goed. De rest zong mee of had een sambabal o.i.d..
Verder zijn we overdag vooral bezig met het maken van planken en op maat gemaakte boomstammen die zullen worden gebruikt voor de bouw van een sauna. Dit houdt in dat we met de truck naar het bos gaan, goede, dode bomen uitzoeken en ze op de truck laden. Thuis duwen/tillen we die op de 'sawmill' , dan meten we ze op en beginnen we met zagen, met de motorzaag, dus mijn spierballen worden met de dag groter! Een bijkomend voordeel aan dit werk is, dat de insecten een stuk minder opvallen, want al het zaagsel en alle splinters van het hout vliegen in het rond, waardoor je de insecten niet kunt onderscheiden van dat zaagsel, en je hoort ze niet door het lawaai van de zaag, dus dat is erg fijn!
Over een week ben ik alweer op de terugweg, ik ga a.s. maandag met de Vrachtwagen naar Williams Lake en dan met de bus naar Vancouver, daar kom ik waarschijnlijk dinsdagochtend aan. Woensdag de 27e vlieg ik weer terug naar Amsterdam.
Dus ik ga nog even genieten van Canada, vandaag heb ik een vrije dag en ga ik met de buurman en het stel uit Zwitserland vissen!
Tot de volgende keer!

  • 19 Juli 2011 - 15:39

    Kiki:

    Heee An.
    Wat super dat je het daar zo naar je zin hebt joh!
    Klinkt allemaal inderdaad heel gezellig, leuk met zo'n grote groep en verschillende nationaliteiten..

    Moest wel lachen om je vorige bericht, dat je daar zoveel regen hebt. ook echt iets voor jou. haha
    hoe is het weer daar nu? beetje te doen of?

    En hoe zijn die andere mensen, van jou leeftijd of allemaal wat ouder?

    Nouja. dat hoor ik ook allemaal wel als je terug bent anders!
    Over 9 daagjes al zie ik! JEUH.

    moet zeggen dat we je hier wel missen anne! maar gelukkig heb je het leuk daar en je mooie verhalen maken een hoop goed! hehe

    Tot snel en Geniet nog even daar!
    Dikke kuss.

  • 19 Juli 2011 - 19:01

    Mama En Papa:

    Gelukkig dat je grote spierballen krijgt,want hier is nog veel zwaar werk.
    Fijn dat het zo gezellig is,hier is er niks aan,gelukkig is Jan er nog.Vrijdag vertrekt hij naar zuid Frankrijk.Dan ziten we helemaal alleen,wij vinden onszelf heel zielig.Morgen komen de horren,moeten we de Korte ook even langs sturen?Heel veel plezier nog Annie tot gauw

  • 20 Juli 2011 - 11:08

    Danielle:

    WWat een toffe verhalen annie! Wanneer jij terug bent zullen we je helemaal niet meer herkennen joh, met spierballen, onder de insecten beter! Haha. Nou geniet nog van al het moois en tot vlg week alweer!!

  • 20 Juli 2011 - 14:15

    Lisa:

    Heeeeee annieee!
    T klinkt echt allemaal supertof hee! klinkt echt heel gezellig! ik wens je nog heel veel plezier en succes! en dan moeten we binnenkort maar een keertje afspreken vind ik :P als je weer terug bent!!
    dikke smakkerd(K)!

  • 20 Juli 2011 - 18:34

    Joke En Jan:

    Amoy Anne,
    Geweldig dat je het zo naar je zin hebt,
    we volgen je belevenissen op de voet.
    Maar we zijn ook heel blij dat je gauw weer naar huis komt,kunnen we plannen maken voor de BBQ.

    groetjes Joke,Jan en Stefan
    Tessa/Heiko/Nina

  • 21 Juli 2011 - 17:43

    Jolien:

    Hee Annie!

    Dat klinkt allemaal super! Leuk om je verhalen te lezen en we hebben bij boh foi toch nog wel aan je gedacht hoor maar hoop dat het daar nog leuker is!

    Heeel veel plezier nog!
    xx

  • 21 Juli 2011 - 23:15

    Thomas:

    Klinkt allemaal top anne ! ik hoor de sappige details wel als ik je weer zie ;)
    zie je weer in augustus

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 27 Juni 2011
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 14618

Voorgaande reizen:

22 Juli 2014 - 23 Augustus 2014

Australië

03 Juli 2011 - 28 Juli 2011

Vrijwilligerswerk in Canada!

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: