Eindelijk internet! - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Anne Oltvoort - WaarBenJij.nu Eindelijk internet! - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Anne Oltvoort - WaarBenJij.nu

Eindelijk internet!

Door: anneoltvoort

Blijf op de hoogte en volg Anne

10 Juli 2011 | Canada, Ottawa

Hallo lieve vrienden, familie en anderen!
Ik ben nu sinds een week in Canada en kan eindelijk gebruik maken van het internet. Ik houd het kort, want internet kost hier erg veel energie en alle energie die we hebben wekken we zelf op door zonnepanelen. Ik heb het erg naar mn zin, gisteren hadden we een vrije dag en zijn we met de buren hier naar wat watervallen gewandeld, daarna zijn we naar 'de happening van het jaar in Anahim Lake' geweest: De Rodeo! Daarna zijn we naar 'the dancing' geweest waar ik met allemaal dronken mannen heb gedanst omdat ik nou eenmaal op dansles heb geleerd dat je nooit een dans mag weigeren.. De buren hebben ook 2 vrijwilligers aan het werk (buren=half uur rijden), het zijn 2 Nieuw Zeelanders, een stel, zij zijn erg aardig en daar trek ik zo veel mogelijk mee op als we samen dingen doen. Zoals vandaag, de koeien van een andere buurman waren uitgebroken en die moesten we weer naar the range brengen, en dat was een goede training! De koeien besloten niet op het pad te blijven maar door alle bomen heen te slingeren etc. etc. dus daar moesten wij achteraan rennen.. Maar ik was er wel blij mee, eindelijk een beetje beweging.. Sporten is hier niet te doen namelijk en ik mis het echt! Wanneer je naar buiten gaat, moet je elastiekjes om je mauwen en halssluiting van je kleren doen, je broek in je sokken doen, een pet op doen, je haar vast en je helemaal insmeren met ' buck dope' en dan is het nog een gevecht tegen alle insecten... ik heb zo ongeveer 50 rode stippen op mn lichaam van de blackflies en honderden muggenbulten.. als ik thuis kom zal ik nooooit meer klagen over muggen of andere insecten denk ik..
Het werk dat we hier doen is vooral in de tuin werken, onkruid wieden, planten water geven, met speciale stof de groentes bedekken zodat het water in de grond blijft en niet verdampt, zodat het warmer wordt en zodat het onkruid minder kans op overleven heeft. Volgende week gaan we waarschijnlijk beginnen met een nieuw pad maken in het bos, dit gaan we samen doen met de buren, dus met de andere vrijwilligers, dus dat wordt vast gezellig!
Oke, het is toch nog een best lang verhaal geworden.. maar nog lang niet alles is verteld maar dat horen jullie wel als ik weer thuis ben.
Ik mis thuis wel moet ik zeggen, erger dan ik had verwacht, maar ik geniet hier ook zeker van het mooie landschap en de andere cultuur!
Oja en papa en mama, ik ben voor jullie al een soort herbarium aan het maken, met alle leuke plantjes en bloemetjes die ik hier vind:)
Tot over 18 dagen!

  • 11 Juli 2011 - 07:22

    Danielle:

    Annie!! Jemig net een week weg, en mevrouw heeft ontzettend veel mee gemaakt!! Geweldig joh!! Heb je netjes aan style dansen gedaan of heb je ze kennis laten maken met je boode moves? Ook al een ontmoeting gehad met de beren?? Haha. Geniet er nog van!! Liefs

  • 11 Juli 2011 - 07:41

    Marieke:

    Aaaaaah klinkt helemaal super, ook helemaal iets voor jou joh! Het begint wel steeds meer op écht de middle of nowhere te lijken met de zelf opwekkende energie enzo haha. Hoe gaat het engels je trouwens af, en hebben ze een leuk/verstaanbaar accentje? Achja we horen ook alles wel als je je voeten weer op de Nederlandse bodem zet! Nog heeeeeeeel veel plezier daar meis, als je terug bent gaan we samen intensief sporten bij Bussloo met een wijntje, veel zon en een luchtbed haha! Liefs

  • 11 Juli 2011 - 10:24

    Esther:

    Heeee Annieeeee!!Wat fijn om wat van je te horen, we begonnnen ons al af te vragen hoe het met je ging etc. Maar fijn om te horen dat je het leuk hebt en dat alles goed met je gaat!! Haha geweldig van die muggen xD en wij hier maar klagen als we 3x gestoken zijn.. Heb je gister wel weer gemist hoor in Boode, alhoewel er nergens een battle was... Ik geloof dat als je terug bent dat we dan maar in training moeten want het wordt helemaal niks zonder jou haha. Nou Heeel veel plezier nog, en ik wacht met smart op je volgende update ghehe! wel lief dat je thuis mist, ik neem tenminste aan dat wij daar ook bij horen?!?! haha. kusssieessss

  • 11 Juli 2011 - 17:37

    Gemma:

    Hee anniiee, gaaf man allemaal! Mooie foto's ook! En dan zeggen ze dat ik in de middle of nowhere zit. Je hebt inderdaad al heel wat mee gemaakt, leuk man! Nog heel veel plezier daar en tot snel! liefs,

  • 11 Juli 2011 - 18:37

    Jitske:

    He An, Ja zelfs vanuit Ghana lees ik je verhalen ook. Klinkt super, en wat leuk dat je veel optrekt met andere mensen, zo leer je er weer veel kennen en kun je misschien nog meer reisjes maken? Haha. Geniet echt van je tijd, want je komt er niet snel meer terug. Super knap dat je het doet, en ik zie je over 18 dagen weer in Nederland. Dan praten we gezellig na op het terras in ons prachtige dorpje.
    Liefs!

  • 12 Juli 2011 - 18:46

    Bente :

    Hee, wat tof dat je in canada zit man. Daar wil ik stiekem eigenlijk ook nog wel een keertje naar toe haha. Aan de foto's te zien kan je ook al vast beginnen met je opleiding?;) Als je terug bent wil ik natuurlijk van alles horen maar het toeval wil dat ik dan natuurlijk weer weg ben. We spreken elkaar snel weer!
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 27 Juni 2011
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 14615

Voorgaande reizen:

22 Juli 2014 - 23 Augustus 2014

Australië

03 Juli 2011 - 28 Juli 2011

Vrijwilligerswerk in Canada!

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: